Subiect lansat de Tudor Florin.
Invitam vizitatorii sa-si exprime opiniile. Orice comentariu e binevenit. Folositi formularul: CONTACT
Invitam vizitatorii sa-si exprime opiniile. Orice comentariu e binevenit. Folositi formularul: CONTACT
Aprindere electronica cu acumulare inductiva
comentarii
comentarii
Post #1 - Tudor Florin - andrushyca@yahoo.com - 18.08.2007 19:55:
Salut.
As dori sa interpun intre platina si bobina inductie un singur tranzistor comandat in baza de masa automobilului prin intermediul platinei ,iar comutatia sa aduca la borna primarului bobinei acelasi potential(masa).....sper sa ma fi exprimat corect(deci un tranzistor cu rol de releu comandat pe minus si cu rol de a conduce tot minusul)....deci un singur si numai un singur tranzistor
Cu stima
As dori sa interpun intre platina si bobina inductie un singur tranzistor comandat in baza de masa automobilului prin intermediul platinei ,iar comutatia sa aduca la borna primarului bobinei acelasi potential(masa).....sper sa ma fi exprimat corect(deci un tranzistor cu rol de releu comandat pe minus si cu rol de a conduce tot minusul)....deci un singur si numai un singur tranzistor
Cu stima
Post #2 - EM - emil@matei.ro - 19.08.2007 17:33:
Acest lucru este perfect posibil, dar, spre deosebire de majoritatea schemelor de
aprindere electronica cu acumulare inductiva care folosesc tranzistoare NPN, specifice
acestui gen de aplicatii, comandate in baza de catre tranzistoare de uz general de mica
putere, in cazul folosirii unui singur tranzistor configuratia schemei electrice a
sistemului clasic de pe automobile ne obliga sa folosim un tranzistor PNP.
Colectorul acestuia se leaga la masa, la fel cu minusul bateriei automobilului, astfel ca tranzistorul sa fie polarizat corect. Platina (ruptorul), care are deja din constructie o borna legata la masa, va aplica minusul bateriei (masa) in baza tranzistorului, care se va deschide ori de cate cate ori contactele sunt inchise. Pe durata cat contactele ruptorului sunt deschise, tranzistorul se va bloca, gratie unei rezistente pe care o vom monta intre baza si emitorul tranzistorului.
In figura de mai jos este prezentata schema aprinderii clasice cu numerotarea standardizata a bornelor bobinei de inductie, precum si o schema care, conform solicitarii contine un singur tranzistor si doua rezistente. Este folosit un tranzistor PNP de tip BDX18 care are jonctiunea baza-emitor suntata cu o rezistenta de 4.7 ohmi, iar intre emitorul tranzistorului si borna "1" a bobinei (cea la care inainte venea platina), se inseriaza o rezistenta de limitare de 0.8 ohmi.
Schema a aparut mai demult in revista maghiara "Radiotechnika".
Colectorul acestuia se leaga la masa, la fel cu minusul bateriei automobilului, astfel ca tranzistorul sa fie polarizat corect. Platina (ruptorul), care are deja din constructie o borna legata la masa, va aplica minusul bateriei (masa) in baza tranzistorului, care se va deschide ori de cate cate ori contactele sunt inchise. Pe durata cat contactele ruptorului sunt deschise, tranzistorul se va bloca, gratie unei rezistente pe care o vom monta intre baza si emitorul tranzistorului.
In figura de mai jos este prezentata schema aprinderii clasice cu numerotarea standardizata a bornelor bobinei de inductie, precum si o schema care, conform solicitarii contine un singur tranzistor si doua rezistente. Este folosit un tranzistor PNP de tip BDX18 care are jonctiunea baza-emitor suntata cu o rezistenta de 4.7 ohmi, iar intre emitorul tranzistorului si borna "1" a bobinei (cea la care inainte venea platina), se inseriaza o rezistenta de limitare de 0.8 ohmi.
Schema a aparut mai demult in revista maghiara "Radiotechnika".
Post #3 -
...